Wednesday, November 26, 2008



PENSIANGAN ... GELANGGANG DIBUKA SEMULA



Kemungkinannya amat besar bagi para pengundi Parlimen Pensiangan sekali lagi akan kembali mengisi tong undi dengan kertas undi masing-masing. Kita semua tahu mahkamah telah pun memutuskan bahawa kemenangan calon BN adalah batal. Bila pilihanraya kecil diadakan, kita tunggu sahajalah.


Sekarang cakap-cakap sudah begitu meluas tentang calon-calon yang akan bertanding dalam pilihanraya kecil berkenaan, samada parti BN atau pun PKR. Dalam PKR pun tentunya ada perebutan calon. Kita lihat nanti ... siapa yang kena !.


Saat-saat menghadapi pilihanraya ini, memanglah emosi rakyat akan dimainkan. Pelbagai janji dari pelbagai parti politik dan calon sudah kedengaran. Isu-isu tertentu sengaja dimainkan supaya rakyat akan menghamburkan kemarahan kepada Kerajaan. Terutamanya isu pembangunan dan tanah...


Tetapi kita harap rakyat akan realistik dan berpandangan jauh. Pembangunan bukanlah proses yang berlaku sekelip mata. tetapi hakikatnya, Pensiangan khususnya Nabawan telah jauh membangun jika dibandingkan 10 tahun lalu. Dengan kerajaan yang stabil, sudah tentu akan lebih banyak pembangunan dibawa ke Pensiangan. Memberikan kemenangan kepada Pembangkang atau calon Bebas, mungkin hanya memenuhi perasaan marah, tetapi tidak memberi sebarang keuntungan menyeluruh kepada apa yang rakyat mahukan. Jangan kerana marahkan nyamuk, kelambu dibakar.


Pilihkan parti yang terbukti track record dalam membangunkan negara. Siapa tahu calon berkenaan (BN) akan terpilih dalam kabinet Persekutuan.




1 comment:

KADAYAN BANTING said...

Ärtikel tuan "PENSIANGAN.. GELANGGANG DIBUKA SEMULA" dimasukkan dalam Bicara Pensiangan. Mohon izin.