Tuesday, December 23, 2008

PEMILIHAN UMNO TENOM : RUBIN BALANG PERLU JADI ROBIN HOOD
Pemilihan UMNO Bahagian Tenom sudah pun berlangsung. yang menang dan yang kalah sudah kita semua tahu. UMNO menjadi satu-satunya bahagian di negeri ini yang terakhir mengadakan pemilihannya. tangguh menangguh dan pelbagai tuduh menuduh sudah jadi rahsia terbuka. dari pengumuman menang tanpa bertanding hinggalah menang dengan bertanding telah pun diketahui. samada ikut jadual atau dilambatkan dari jadual, takdir Tuhan tidak boleh diubah; yang ditakdirkan menang akan menang dan yang kalah akan kalah. pokoknya demokrasi sudah pun mengambil tempatnya.

yang penting sekarang, ahli-ahli UMNO Tenom kena bersatu kembali. mandat perwakilan telah pun jelas, ketua UMNO Bahagian ialah Datuk Rubin Balang. yang kalah hendaklah menerima kekalahan dengan hati terbuka, seperti mana orang kalah terdahulu. tidak perlu terlalu kecewa. pemilihan akan datang cubalah lagi. yang menjadi masalah dalam UMNO bukanlah pertandingan, tetapi apabila yang menang mahu menang semua dan yang kalah tidak mahu menerima kekalahan.

kini tanggungjawab terpikul di bahu Datuk Rubin Balang untuk menyatukan ahli-ahli UMNO. apatah lagi, dalam suasana pilihanraya kecil Parlimen Pensiangan yang sudah mengetuk pintu, disebelah sempadan. Datuk Rubin Balang dan barisannya punya tanggungjawab berjuang bermati-matian untuk memastikan BN kekal di Pensiangan. kerana peperangan sebenar bukan dalam parti tapi menghadapi parti lawan. Rubin Balang kena jadi Robin Hood lah ...

No comments: