Thursday, December 4, 2008


BUSH ! ... AKHIRNYA KAU MENGAKU JUGA ...

dihujung kerjaya sebagai Presiden Amerika Syarikat, Bush mengakui kesilapan perisikan dan pencerobohan terhadap Iraq. Tetapi penyesalan itu sudah tidak berguna. Nampaknya Bush mahu mencuci tangan dengan apa yang telah dilakukannya terhadap rakyat Iraq yang tidak berdosa.

semasa menyerang Iraq dulu, kata untuk menyelamatkan dunia dari al Qaeda dan Saddam Hussin yang zalim. Tetapi hingga ke hari ini Iraq tidak pernah aman. Malahan lebih kacau bilau berbanding semasa Saddam berkuasa dulu. Itulah stail Amerika berurusan dengan negara lain, terutamanya negara Islam. Tapi lain pula halnya dengan negara Bukan Islam, macam Korea Utara. Sedangkan Korea Utara telah dilabelkan oleh Amerika sebagai negara `Paksi Keganasan'. Apa tidaknya, Korea Utara bukan sahaja memiliki, tetapi terang-terang mengaku ada Nuklear, tidak pula diserang. Walhal kalau Amerika serang Korea Utara, sekelip mata sahaja boleh dimusnahkan dengan kekuatan ketenteraan yang ada. Tetapi kerana Korea Utara bukan negara Islam, tidak jadilah Amerika menggodamnya.

Tiada kepastian terhadap sikap Presiden Amerika seterusnya, Obama. Ini kerana sejak dulu semua Presiden Amerika memang sudah diketahui pendiriannya. Apatah lagi dengan pengaruh pelobi Yahudi yang sememangnya berkuasa keatas ekonomi Amerika. Silap-silap Obama lagi teruk macam `bom'.















No comments: